در تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۲۶، دیداری میان وزیر توسعه اقتصادی و تجارت جمهوری تاجیکستان، عبدالرحمانزاده عبدالرحمان سفرعلی، و وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، سید محمد اتابک، برگزار شد.
در آغاز این دیدار، عبدالرحمانزاده عبدالرحمان سفرعلی با صمیمیت از هیأت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان استقبال کرده و تأکید نمود که روابط دو کشور بر پایه پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی و زبانی شکل گرفته و امروز وارد مرحله جدیدی از گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری شده است.
در جریان این دیدار، توسعه همکاریهای دوجانبه در زمینههای اولویتدار از جمله ایجاد شرکتهای مشترک در مناطق آزاد اقتصادی تاجیکستان، همکاری در حوزههای صنعت، انرژی، کشاورزی، ماشینسازی و صنایع شیمیایی، همچنین توسعه زیرساختهای حملونقل و لجستیک مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان دیدار، طرفین آمادگی و علاقهمندی خود را برای بهرهگیری کامل از ظرفیتهای موجود و گسترش هرچه بیشتر همکاریهای اقتصادی و تجاری میان دو کشور ابراز داشتند.